Sunday, September 8, 2013

Viva la Vida



周末看書,聽着 Coldplay,神遊歐美日本澳紐。一首 Viva la Vida —— 生命長存 —— Caravaggio 的黑白分明突然浮現出來.....

我聽到耶路撒冷的鐘聲,
羅馬騎兵的唱頌,
做我的鏡子、我的寶劍、我的盾牌吧!
我的傳道人在外邦,

有些原因,不能解釋,
你一離去,就永無誠實之言了,
那是我統治世界的時候。

Salome receiving the Head of Saint John the Baptist

革命者等待把我的頭顱放在銀碟之上。
只是一條單索下的木偶,
啊,誰想成為皇帝?


The Denial of Saint Peter
我聽到耶路撒冷的鐘聲,
羅馬騎兵的唱頌,
做我的鏡子、我的寶劍、我的盾牌吧!
我的傳道人在外邦,

有些原因,不能解釋,
我知道聖伯多祿不會呼唤我的名字,
永無誠實之言,
那是我統治世界的時候。

The Doubting of Saint Thomas
....... 『永無誠實之言,那是我統治世界的時候』,難怪人要懷疑了。 Coldplay。Viva la Vida


2 comments:

  1. Good song. Thanks for the song and translation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you El Zorro. I have taken your words for it - life is too short not to enjoy the best in music, art, literature and philosophical works.

      Delete